Social Talk met Milou van HealthiNut

In deze reeks vraag ik ondernemers naar hun social brand. Wat houdt ze bezig, wat gaat goed. Maar ook, heel eerlijk, wat vinden ze lastig in het neerzetten van hun merk. Milou van Aal is de eigenaresse van HealthiNut. Ze coacht vrouwen om in balans te komen qua gezondheid en mindset en heeft een blog over gezondheid.


What’s in a name

Ik wilde een naam die meteen deed denken aan datgene waar ik voor sta. Toen ben ik gaan kijken naar Engelse woordspelingen en uitdrukkingen en kwam ik op health nut, wat staat voor gezondheidsfreak. Hoewel ik het tegenwoordig liever vertaal als “gek op gezondheid”. Door een beetje met de naam te spelen en te kijken welke social media en domeinnamen nog beschikbaar waren ben ik uiteindelijk op HealthiNut gekomen.

 

“Ik wil eigenlijk gewoon dat elke vrouw haar gelukkigste leven kan leven.”

 

Van hobby naar bedrijf
In 2014 ben ik mijn blog begonnen als hobby om mijn afvalreis en mijn passie voor gezonde recepten te delen. En volgens mij duurde het bijna 2 jaar voordat ik een betaalde opdracht kreeg als blogger. Dus ergens in 2015 heb ik mij ingeschreven bij de KvK  zodat ik betaalde opdrachten kon aannemen.

Nadat ik bij mijn toenmalige werkgever een burn-out kreeg heb ik besloten dat ik echt wat voor mezelf wilde gaan doen. Ik vond mijn blog echt heel leuk en had al veel volgers en ik dacht hier moet ik echt iets mee doen, hiermee wil ik verder. In medio 2017 besloot ik door te gaan met coachen en bloggen. Dus ik ben van een hobby brand naar een professioneel bedrijf gegaan.

Wat wil jij bereiken voor jouw klanten?
Ik wil dat elke vrouw in haar kracht komt te staan vanuit een goede mindset, een goede gezondheid en vanuit liefde voor zichzelf. Ik wil eigenlijk gewoon dat elke vrouw haar gelukkigste leven kan leven. Ik denk dat je dat kunt realiseren door in je kracht te staan, door je eigen keuzes te maken, trouw te blijven aan jezelf, van jezelf te houden en goed voor je gezondheid te zorgen. En het toverwoord hierbij is balans. Balans is alles, in je lijf, in je hoofd en voor je gezondheid.

Grootste valkuil in het ondernemen
Over balans gesproken, grootste valkuil voor mij is te veel werken. Ik vind het zo leuk om te doen en ik wil graag groeien, dus ik kan wel eens de neiging hebben te lang door te werken.  Ook te snel willen gaan, of denken dat doe ik wel even… Ik geniet echt wel van het proces hoor, maar soms zou ik wel willen dat het sneller gaat en dan ga ik meer werken. Maar meer is zeker niet altijd beter, effectief werken is natuurlijk beter. Ik werk aan de balans ;-).

Uitdaging in mijn branding
Soms kun je wel eens de connectie verliezen met de dingen die jouw brand juist uniek maken. Bijvoorbeeld mijn pay-off ‘Be healthy, Be happy, Be you’. Ik kan snel denken, ‘Oh die gebruik ik altijd al’. Terwijl dat voor de lezer helemaal niet waar is. En hij ligt ook echt aan het fundament van mijn bedrijf. Dus soms kunnen jouw sterke kanten soms zo voor de hand liggen dat je eraan voorbij gaat.

Wat zou je willen bereiken met jouw bedrijf, wat jou echt een gevoel van succes gaat geven?
Ik wil in mijn markt een bekende naam zijn. En top of mind zijn wanneer er aan een gezonde relatie met voeding, mindset en zelfliefde gedacht wordt. Ook zou ik graag zo veel mogelijk vrouwen willen inspireren en coachen naar de beste en gelukkigste versie van henzelf. Daarbij zal ik helemaal een gevoel van succes krijgen als ik dit alles kan doen vanuit een “ideaal leven”. Oftewel, dat mijn bedrijf loopt, ik heb de juiste mensen om mij heen verzameld, ik heb genoeg vrije tijd. Dus dat ik werk & privé mooi in balans kan houden en zelf gelukkig ben.

Tip: Neem beslissingen vanuit jezelf
Mijn beste tip is, blijf trouw aan jezelf. Doe wat je doet en neem beslissingen vanuit jezelf. Kijk niet te veel naar anderen en laat je niet door anderen afleiden. Als ik te veel naar anderen ga kijken of luisteren dan ga ik twijfelen. Maar als ik dan weer terug naar mezelf ga kom ik vaak het snelst bij mijn visie en wat het beste is voor mijn bedrijf. Wil niet zeggen, dat ik er nooit meer intrap hoor, haha.

Volg Milou en haar open en eerlijke verhaal op Instagram of kijk op haar website HealthiNut.

Post by Kelly Vogel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *